Werken bij Van Tunen

betrokkenheid
telt

HOE KUNNEN WE HELPEN?

‘Wie de regels kent is nog geen goede speler.’ Dat geldt in de sport, maar zeker ook in de administratieve wereld.
Wie voor een opdrachtgever de administratie verzorgt, moet de regels, het spel, de uitzonderingen en de praktijk kennen. En daarbij voor ogen houden dat niets zoveel aandacht verdient als de dingen die vanzelfsprekend lijken. 

Onze missie: klanten ontzorgen en gidsen op het gebied van financiële administratie, salarisadministratie en fiscaliteit.

Nieuws

Fiscale kwalificatie van resultaten daghandelaar

Een daghandelaar (daytrader) werkt samen met een gerenommeerde financiële organisatie en handelt dagelijks in effecten op Europese beurzen. In 2018 behaalt hij een winst van € 137.500 door systematisch aandelen aan te kopen en te verkopen. De
10 april 2025/door Maik Haver

Mogelijke opties verzachting belastingdruk box 3 voor verhuurders

Om de inkomstenderving van de Staat door het uitstel van de invoering van de Wet werkelijk rendement box 3 te dekken, heeft het kabinet voorgesteld om het forfaitaire rendement voor overige bezittingen in 2026 en 2027 met 1,78%-punt te verhogen. De
10 april 2025/door Maik Haver

Dga niet vergelijkbaar met vestigingsdirecteuren: gebruikelijk loon terecht hoger

Een dga ontvangt jaarlijks € 122.486 salaris. Zijn management-bv factureert echter € 260.520 aan zijn concern. De Belastingdienst corrigeert het loon van de dga naar € 215.239, welk bedrag gelijk is aan het loon van de meest
10 april 2025/door Maik Haver

Minimumuurloon per 1 juli 2025 naar € 14,40

De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks gewijzigd. Per 1 juli 2025 bedraagt het minimumuurloon voor iemand van 21 jaar of ouder € 14,40. Voor mensen, die jonger zijn dan 21 jaar, gelden van het wettelijk
10 april 2025/door Maik Haver

Verplicht ondernemingsvermogen in de zaak van het restaurant

Een echtpaar bezit een pand waarvan de benedenverdieping wordt gebruikt door hun onderneming (een restaurant) en de bovenverdieping bestaat uit appartementen die aan derden worden verhuurd. Ze geven het volledige pand aan als privévermogen in
3 april 2025/door Maik Haver

Voortgangsbrief werken met en als zelfstandige; aanpassing wetsvoorstel Vbar

De minister van SZW en de staatssecretaris van Financiën hebben een brief naar de Tweede Kamer gestuurd over de voortgang van werken met en als zelfstandigen. Een van de onderwerpen in deze brief is het wetsvoorstel Verduidelijking beoordeling
3 april 2025/door Maik Haver

Invullen e-mailadres geen garantie voor bereikbaarheid

Het kenbaarheidsvereiste speelt een cruciale rol in het elektronisch bestuurlijk verkeer tussen burgers en overheidsinstanties. Dit vereiste houdt in dat een bestuursorgaan een bericht, zoals een besluit of uitspraak, alleen elektronisch mag
3 april 2025/door Maik Haver

Kenbare fout redt Belastingdienst bij navordering zonder nieuw feit

Een vastgoedvennootschap verkoopt in 2016 een onroerende zaak voor € 1 miljoen. De inspecteur stelt dat de werkelijke waarde € 1,75 miljoen bedraagt. Hij legt een navorderingsaanslag op met een winstcorrectie. De inspecteur baseert zich op
3 april 2025/door Maik Haver

Lening wel of niet zakelijk? Rechtbank geeft duidelijkheid

Rechtbank Gelderland geeft in een recente uitspraak duidelijkheid over wanneer een lening tussen verbonden vennootschappen als fiscaal (on)zakelijk moet worden aangemerkt. De zaak draait om een geldverstrekker die een verlies op een lening wil
3 april 2025/door Maik Haver

Nieuws

Wat we voor u doen

Plus wit

‘ONE-STOP-SHOP’ ADMINISTRATIE

Af en toe checken of volledige ontzorging, administratie is wat het is. Maar persoonlijk contact en elkaar echt leren kennen, dat is waar het om draait bij Van Tunen + Partners. Ondernemers en organisaties vinden bij ons een one-stop-shop voor alle bedrijfseconomische en fiscale vraagstukken. We leveren maatwerk en zijn gewend open te communiceren. Zonder poespas.

We zien dat klanten veelvuldig beroep doen op onze deskundigheid op het terrein van jaarrekeningen en financieel management. Het gaat immers om de inzichten die uit de cijfers te halen zijn. Daarom werken we met een vaste relatiemanager, die ook graag meedenkt bij het optimaliseren van interne processen.

Plus wit

FISCALE PARTNER

Wij kennen de financiële consequenties van het Nederlandse belastingstelsel. Met veel klanten in het MKB, zorgen we dat wij dicht op nieuwe regelgeving en externe ontwikkelingen zitten.
De start is het verzorgen van de aangifte inkomsten- en/of de vennootschapsbelasting. Daarbij kijken we ook naar de gegevens en cijfers die al bij de belastingdienst bekend zijn.

Klanten kiezen voor onze dienstverlening, omdat wij oprecht betrokken zijn bij hun organisatie. Feiten zijn feiten, maar we kunnen wel kijken naar mogelijkheden om de belastingdruk zo ver mogelijk naar beneden te brengen. Voor specifieke expertisegebieden bieden we een constructieve en flexibele dienstverlening in samenwerking met dubois+co registeraccountants en ons uitgebreide netwerk van specialisten.

Plus wit

PZ TOT IN DE PUNTJES

De wet- en regelgeving op het gebied van salarisadministratie veranderen voortdurend en het kost veel tijd en moeite om op de hoogte te blijven. Uitbesteden bespaart dus tijd. Een groot voordeel is bovendien dat medewerkers met hun vragen bij Van Tunen + Partners terecht kunnen.

Outsourcen van de salarisadministratie betekent ook dat wij de verantwoordelijkheid overnemen voor een correcte uitvoering.  Dit betekent minder risico op fouten of zelfs boetes van de Belastingdienst.

Zo’n samenwerking gaat overigens verder dan de geoliede machine achter de salarisstroken. We leveren graag advies m.b.t. allerhande HR vraagstukken die uit de organisatie naar voren komen. Zo bieden we continuïteit en zekerheid.

Wat we voor u doen

Plus wit

‘ONE-STOP-SHOP’ ADMINISTRATIE

Af en toe checken of volledige ontzorging, administratie is wat het is. Maar persoonlijk contact en elkaar echt leren kennen, dat is waar het om draait bij Van Tunen + Partners. Ondernemers en organisaties vinden bij ons een one-stop-shop voor alle bedrijfseconomische en fiscale vraagstukken. We leveren maatwerk en zijn gewend open te communiceren. Zonder poespas.
We zien dat klanten veelvuldig beroep doen op onze deskundigheid op het terrein van jaarrekeningen en financieel management. Het gaat immers om de inzichten die uit de cijfers te halen zijn. Daarom werken we met een vaste relatiemanager, die ook graag meedenkt bij het optimaliseren van interne processen.

Plus wit

FISCALE PARTNER

Wij kennen de financiële consequenties van het Nederlandse belastingstelsel. Met veel klanten in het MKB, zorgen we dat wij dicht op nieuwe regelgeving en externe ontwikkelingen zitten.
De start is het verzorgen van de aangifte inkomsten- en/of de vennootschapsbelasting. Daarbij kijken we ook naar de gegevens en cijfers die al bij de belastingdienst bekend zijn.
Klanten kiezen voor onze dienstverlening, omdat wij oprecht betrokken zijn bij hun organisatie. Feiten zijn feiten, maar we kunnen wel kijken naar mogelijkheden om de belastingdruk zo ver mogelijk naar beneden te brengen. Voor specifieke expertisegebieden bieden we een constructieve en flexibele dienstverlening in samenwerking met dubois+co registeraccountants en ons uitgebreide netwerk van specialisten.

Plus wit

PZ TOT IN DE PUNTJES

De wet- en regelgeving op het gebied van salarisadministratie veranderen voortdurend en het kost veel tijd en moeite om op de hoogte te blijven. Uitbesteden bespaart dus tijd. Een groot voordeel is bovendien dat medewerkers met hun vragen bij Van Tunen + Partners terecht kunnen.
Outsourcen van de salarisadministratie betekent ook dat wij de verantwoordelijkheid overnemen voor een correcte uitvoering.  Dit betekent minder risico op fouten of zelfs boetes van de Belastingdienst.

Zo’n samenwerking gaat overigens verder dan de geoliede machine achter de salarisstroken. We leveren graag advies m.b.t. allerhande HR vraagstukken die uit de organisatie naar voren komen. Zo bieden we continuïteit en zekerheid.

We helpen u graag verder. De deur staat altijd open, maar bellen of mailen is misschien wel gemakkelijker. Naar contact ❭

Directe ondersteuning nodig? De lijnen zijn kort in onze organisatie. Bel ons en we zetten u door naar de juiste collega.

Deel uitmaken van een bijzonder team? Neem dan contact op met Maik Haver: 0251 – 257 800.